Subject: Ohtlikuma lõhketöö kavandamise TEATIS - Väo VIII lubjakivikarjäär
From: "Arno Paikles" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Wed, 25 Jun 2025 10:20:02 +0300

TEATIS

Ettevõte Balrock OÜ esitas 13.06.2025 Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Ametile (TTJA) taotluse ohtlikuma lõhketöö loa nr LTL-18-24 pikendamiseks 
ühe aasta võrra. Antud luba on väljastatud tööde teostamiseks Harju 
maakonnas Rae vallas Soodevahe külas asuvas Väo VIII lubjakivikarjääris 
kehtivusega kuni 09.07.2025. Lõhkematerjaliseaduse (LMS) § 32 lõike 8 alusel 
võib loa kehtivuse tähtaega võib pikendada aasta kaupa, kui lõhketöö ohuala 
piirid ja lõhketöö projekt ei ole muutunud. TTJA tutvus esitatud lõhketööde 
projektiga ning tuvastas, et lõhketööde ohuala on muutunud ning teavitas 
18.06.2025 ettevõtjat, et loa kehtivuse pikendamine LMS § 32 lõike 8 alusel 
ei ole võimalik. Balrock OÜ esitas nõuetekohase taotluse ohtlikuma lõhketöö 
loa saamiseks 18.06.2025.

Lõhkematerjaliseaduse (edaspidi LMS) § 32 lõike 3 alusel teavitab 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet kavandatavast lõhketööst, selle 
ohualast, planeeritavast ajast ja eesmärgist kohaliku omavalitsuse üksust. 
Kui lõhketöö toimub merel või kui lõhketöö ohuala jääb lennuvälja 
lähiümbrusesse, tuleb teavitada Transpordiametit.
LMS § 32 lõike 4 alusel kaasab TTJA loa menetlusse kavandatava lõhketöö 
ohualasse jääva ehitise omaniku või tema esindaja ja võimaldab tal avaldada 
arvamust kavandatava lõhketöö kohta viie tööpäeva jooksul teate saamise 
päevast arvates.

Tinglikult on Väo VIII lubjakivikarjäär liigendatud kolmeks osaks ning 
lõhketööde teostamine on kavandatud kolmes töötsoonis, millest igaühel on 
oma ohuala (vt Lisa 1).
Lõhketööde minimaalne ohuala raadius kivikildude paiskumise võimaluse tõttu 
ilma leevendusmeetmeid rakendamata on 200m. Leevendusmeetmeid rakendades on 
ohuala projekti kohaselt lõhatava tööfrondi ees väljatud ala suunas 200m ja 
lõhatava astangu taga ja külgedele 60 meetrit.

Lõhketööde ohualasse jäävad maa-ameti geoportaali ja kinnistusraamatu 
andmetel järgnevad ehitised:
- Betooni põik 20 // Varivere tee 10 kinnistul (65301:011:0054) paiknev 
raudtee;
- Aruküla – Lasnamäe 35-110kV kõrgepingeliin (Elering AS).

LMS § 32 lõige 5 sätestab, et TTJA hindab ohtlikuma lõhketöö võimalikke 
tagajärgi, arvestades kahjulike tagajärgede vältimiseks ettenähtud 
abinõusid, ning annab sellest lähtuvalt loa või keeldub loa andmisest 14 
tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse laekumise päevast arvates.

Arvamuse või küsimuste esitamiseks palun pöörduda hiljemalt 02.07.2025 
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole e-posti teel kirjutades 
aadressile [email-masked].

Lugupidamisega,

	Arno Paikles
Tehnikaosakonna peaspetsialist
+372 667 2096 | [email-masked]
www.ttja.ee <http://www.ttja.ee/>  | Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve 
Amet
Endla tn 10A, 10122 Tallinn